عمیق ترین استخر دنیا

 

عمیق ترین استخر دنیا

 

ساخت بزرگترین و عمیق ترین استخر دنیا به زودی به اتمام می رسد. ما برای یک دنیای بهتر و آینده ای پایدار برای جوامع امروزی و نسل های بعد باید رویاهایمان را بسازیم، “همانگونه که ژول ورن با داستان هزار فرسنگ زیر دریا و ژاک کوستو با سفرهای زیر آبی خود رؤیاهای خود را خلق نمودند”. ما انسان ها دائما در حال کاوش و جستجوی پاسخ های خود هستیم ،جستجوهای ما برای تسخیر کائنات و سفر به اعماق اقیانوس ها برای درک بیشتر و بهتر از سیاره زمین و آنچه در خارج از آن است بی وقفه ادامه دارد.

 

بزرگترین و عمیق ترین استخر سرپوشیده جهان

 

Blue Abyss (عمیق ترین استخر جهان) یکی از پروژه های نوآورانه عصر ما است. این مرکز با هدف تبدیل به یکی از پیشرفته ترین مراکز تحقیقاتی برای آموزش های زیست محیطی در اعماق دریا و آموزش فضانوردان برای برنامه های فضایی ساخته می شود.

 

بزرگترین استخر سرپوشده جهان

مایکل کالینز فضانورد آپولو ۱۱ می گوید : سرشت انسان او را بسوی رفتن، دیدن و درک کردن می کشاند؛ کشف کردن به راستی یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

 

بزرگترین و عمیق ترین استخر سرپوشیده جهان

 

مرکز دریایی Blue Abyss با ابعاد 40*50 متر و 50 متر عمق در عمیق ترین نقطه استخر و حجمی بالغ بر 42 هزار متر مکعب، عمیق ترین استخر دنیا است. این استخر دارای چند گیت ورودی است و همچنین با اعماق مختلف چند مرحله ای برای فعالیت های مختلف همزمان ساخته شده است. در یک طرف این استخر در عمق ۱۲ متری، اتاقکی شبیه به ایستگاه فضایی بین المللی برای آموزش به فضانوردان ساخته شده است.

اهداف blue Abyss شامل پشتیبانی از موارد ذیل است:

 

  • ایجاد محیطی امن برای تحقیقات در اعماق مختلف
  • تست ربات های زیر آبی ROV و AUV
  • تست تجهیزات غواصی
  • آموزش غواصی
  • غواصی حبس نفس در محیط ایمن
  • تست فضانوردان برای کار در محیط بدون جاذبه
  • مشاهده رفتار و تاثیرات محیط پر فشار بر انسان توسط دانشمندان در بلند مدت در یک محیط امن

حمایت از آموزش و پرورش (علم، فن آوری، مهندسی و ریاضیات) از موضوعات بسیار مهم برای سازندگان Blue Abyss می باشد.

آنها امیدوارند با ایجاد فرصت، الهام بخش کودکان برای ساختن نسل بعدی فضانوردان،دانشمندان و غواصان از طریق یادگیری علوم بنیادین بر روی پروژه های تحقیقاتی باشند.

 

بزرگترین و عمیق ترین استخر سرپوشیده جهان

 

یک روز زمانی که شاید ما نباشیم، چقدر زیبا خواهد بود آیندگان ببینند ما برای ساختن آینده و دنیایی بهتر تمام تلاش خود را نموده ایم.

مجموعه دریاکاو پیشنهاد کمک مالی کوچک را برای سهیم بودن در این پروژه علمی به سازندگان Blue Abyss داده است.

طی ایمیل دریافتی از طرف سازنده Blue Abyss بزودی روش کمک مالی به شرکت دریاکاو اطلاع داده خواهد شد.

 

فهرست